Bachelor- & Masterarbeiten

Bachelor Biomedical Engineering

Balance @ Home - Development of a system to measure posture using the Wii Balance Board

Low back pain study Wien Baumgarten - valedo assisted follow up back pain rehabilitation after inpatient therapy

A concept for improving the specifications of a robot ball for rehabilitation usage

Exoskeletons - State of the Art and their Future with Focus on Rehabilitation of Spinal Cord Injuries

Balance @ Home with the Wii Balance Board

Concept of a self designed balance board for the improvement of postural Control

Development of a robot ball for increasing the motivation of rehabilitation patients

Development and prototyping of a self designed balance board for the improvement of postural control

Bachelor Sport Equipment Technology

Spielkonsole als low cost Therapiebehelf für den Heimgebrauch

Anwendung von Inertialsensoren in der Rehabilitationstechnik, Auseinandersetzung mit den dahinterliegenden Algorithmen, Vergleich von Messsystemen

Konzepterstellung einer technologisch unterstützten Heimtherapie im Anschluss an stationäre orthopädische Rehabilitation

Konzeption und Umsetzung eines Posturographie-Mess- und Trainings-Systems mit Microsoft Kinect v2 und Nintendo Wii Balance Board 

Vergleich verschiedener Bewegungsanalysemesssysteme im Themenbereich Posturographie

Bachelor Informatik

Biofeedbackmethoden für Usability Tests

Benutzerorientierte Gestaltung eines online Diabetes-Tagebuchs

Leitfäden zur Gewährleistung der Benutzerfreundlichkeit mobiler Applikationen aufunterschiedlichen Plattformen

Master Gesundheits- und Rehabilitationstechnik

Konzeptentwicklung einer Smartphone Applikation zur Übertragung von Messdaten und deren Weiterverarbeitung für den CDA Standard

Evaluierung der Genauigkeit eines Inertialsensorsystems bei Bewegungsumfangtests der Schulter

Anwendung von Telemedizin in der orthopädischen Rehabilitation bei Indikation Rückenschmerzen

Development of a low cost balance improvement system for neurological patients in rehabilitation with the WII Balance Board

Development of a system for supporting neurological patients in the rehabilitation of their upper extremities with Kinect V2

Vergleich von Druck- und Kraftmesssystemen im Zuge des "Rehabitation" Projekts

Telemedicine in Orthopaedic Rehabilitation: An Analysis of Usability, Dropouts, and Number of Cases based on a Pilot Study

Development and usability verification of a virtual reality balance improvement system for neurological rehabilitation with the Wii Balance Board

Development and feasibility assessment of a system for nurological rehabilitation using Kinect V2

Simulation development of a virtual shopping scenario via HTC VIVE for neuropsychological rehabilitation

Ganganalyse mit Vicon und Kinect: Vergleich des State of the Art mit einem low cost Produkt unter beengten räumlichen Bedingungen.

Master Sport Equipment Technology

Entwicklung und Produktion eines Systems zur humanen Bewegungssimulation für den Einsatz als Prüfeinrichtung zur standardisierten und reproduzierbaren Messung von Posturographie Systemen

Evaluation of balance while walking using mobile measurement systems

Master Game Engineering and Simulation

Challenges of a Game-Based Rehabilitation System at Home